5 sposobów na to, aby Twoje grafiki w Social Media wyglądały lepiej

Czas czytania 3 minut

Z pewnością nie tylko Ty masz wrażenie, że wszystkie zdjęcia i grafiki w Social Media są idealne, a to dlatego, że atrakcyjny wizualnie content jest podstawą skutecznej komunikacji w Sieci. Spersonalizowane i profesjonalne grafiki przyciągają obserwujących, generują znacznie wyższe zasięgi, a przede wszystkim wpływają na zaangażowanie i uaktywniają fanów do wzajemnych interakcji. Doskonale wiedzą o tym największe marki, dlatego ich portale społecznościowe są spójne z całą identyfikacją marki, ciekawe, przyciągające i wyróżniające się podczas scrollowania strony głównej. Podsumowując zapamiętaj, że obraz jest ważny, ale nie byle jaki!

Jak ulepszyć grafiki w social media

Nie wiesz co ulepszyć? Może zapominasz o czymś tworząc własny fanpage? Jak grafiką wyrazić „więcej niż tysiąc słów”, a przy tym mieścić się w „facebookowym” limicie 20% tekstu. Wprowadzając w życie 5 poniższych zasad „must have” przy tworzeniu grafik lepiej zaprezentujesz swoją markę i osiągniesz zamierzone cele!
Zaczynajmy!

Grafiki w Social Media

Po pierwsze : Na bieżąco z wymiarami 

Każdy z serwisów ma dedykowane wymiary grafik, które co jakiś czas są aktualizowane. Projektując należy pamiętać o przygotowaniu grafiki w kliku formatach tych sugerowanych. Jest to istotne, ponieważ właściwy wymiar pozwala wyświetlać materiał w najkorzystniejszej formie, bez ucinania najważniejszych haseł czy fragmentu zdjęcia.

Aktualne wymiary grafik na Instagram znajdziesz TUTAJ.

Po drugie : Jasno, prosto, spójnie

Przy ogromnej ilości postów, jakie codziennie scrollujemy bardzo łatwo, aby publikowane przez nas posty „zlały się” z pozostałymi i nie zostały zapamiętane. Dlatego koniecznie musisz zadbać o ich spójność, jasność przekazu i minimalizm. Płynie z tego mnóstwo korzyści. Odbiorca zacznie kojarzyć Twoje treści, rozpoznawać, a tym samym jego uwaga i sympatia wzrosną. Poprzez spójność postów ułatwiasz swoim fanom odnalezienie Twoich postów (będą wiedzieli kiedy zrobić „stop” podczas przeglądania tablicy). Wpływa to także na ich nawyk zwracania uwagi na Twoje treści. Nie chodzi tu o post, bo nie każdy przeczyta jego treść. Trzeba zadziałać obrazem i hasłem na nim – oferta, rabat, wezwanie do działania. Całość atrakcyjna i czytelna spowoduje sympatię i wywoła lawinę komentarzy.

 Po trzecie: To Ty kierujesz wzrokiem

Czas na małą ciekawostkę związaną z naszym postrzeganiem. Rzeczy, które są po lewej stronie obrazu trafiają do prawej półkuli. Te z prawej wędrują do lewej. Ale co to ma wspólnego z social mediami? Lewa półkula jest analityczną częścią mózgu, natomiast prawa odpowiada za odbiór kreacji, obrazów. Wniosek – obraz na prawo tekst na lewo! To nie koniec magicznych sztuczek jakie możesz wykorzystać.

Centralne miejsce na grafice powinno zajmować główne hasło, jakie chcemy perswadować. Warunkuje to fakt, że nasz wzrok najczęściej kieruje się zasadą optycznego punktu centralnego. Kolejne sposoby zwrócenia uwagi na kompozycję grafiki w social media to umieszczenie osoby, która patrzy wprost na odbiorcę. Naturalnym odruchem będzie odwzajemnienie spojrzenia. Inny nawyk to spoglądanie w tym samym kierunku co osoba na reklamie. Wykorzystując to w obrazie możemy skierować wzrok np.: na reklamowany produkt. Podobnie działają wszelkie symbole kierunkowe jak strzałki, kursory itd.

Umiejscowienie tekstu na grafice w social media

Po czwarte : Kolor i typografia a grafiki w Social Media

Kolor – z pewnością najpotężniejszy element projektowania. Siła koloru w marketinguZ

Musimy też wspomnieć o typografii, czyli w języku potocznym – o czcionce. Krój pisma może w całkowity sposób odmienić grafikę. Zarówno na plus, jak i minus, dlatego nie powinieneś wybierać jej przypadkowo. Warto użyć taką, która będzie pasować do układu grafiki i charakteru grupy docelowej.

Po piąte : Materiały

Strona internetowa, logotyp, istniejący fanpage. W swoich materiałach musisz nawiązać do obecnej identyfikacji wizualnej lub stworzyć nową, jeśli klient tego oczekuje. Namów go na profesjonalną sesję zdjęciową, abyś mógł wykorzystać ją w postach. Grafiki, na których widnieje sam właściciel lub pracownicy ociepla wizerunek marki i sprawia, że jest autentyczna. Mając materiały już wiesz co ma się znaleźć na grafikach, wystarczy, że ubierzesz je w szablon, dobierzesz wcześniej wspomnianą kolorystykę i fonty! 

Chcesz mieć pewność, że stworzone grafiki zachwycą? Przeczytaj: Jak wyróżnić się w social media za pomocą identyfikacji wizualnej?

Zasady dobrej grafiki w social mediach

Grafiki w Social Media – podsumowanie

Na koniec spójrz z perspektywy odbiorcy. Czy taka grafika zwróciłaby Twoją uwagę? Czy na pierwszy rzut oka wiesz co reklamuje? Chciałabyś kliknąć i dowiedzieć się więcej o promowanych produktach czy usługach? – masz odpowiedź.

Lepsze wyniki marketingu bez zwiększania budżetu.

Pobierz darmowy ebook i dowiedz się, jak dzięki zmianie swojego podejścia do zarządzania marketingiem osiągać lepsze efekty przy tym samym budżecie. Zapoznaj się z najlepszymi praktykami współpracy opartymi na problemach jakie rozwiązaliśmy u klientów.

Pobierając go otrzymasz też newsletter KAMAN. To jedna wskazówka tygodniowo o tym jak poprawić Twój marketing.

Ostatnie najciekawsze artykuły

handlowiec wdraa strategię lead management
DIGITAL MARKETING

Lead management – zwiększ sprzedaż dzięki 5 wskazówkom!

Czas czytania 6 minut Pozyskiwanie leadów, czyli proces lead generation to podstawowe zadanie działu sprzedaży w każdej branży. Nie wystarczy jednak zdobyć kontakt do potencjalnego klienta. Trzeba jeszcze nawiązać

DIGITAL MARKETING

Co to są leady w marketingu B2B i jak je generować?

Czas czytania 7 minut Prowadzenie biznesu ma jeden główny cel – zysk. Żeby zarabiać, trzeba jednak najpierw zdobyć klientów. W otoczeniu wzmożonej konkurencji, zwłaszcza w Internecie, nie jest to

Rezultaty:

Wygenerowane 142 836,50 zł sprzedaży w przeciągu 5 miesięcy współpracy

Ponad 9 – krotny zwrot z inwestycji dla klienta sprzedającego produkty dla dzieci

Wyzwanie:

Duża marka produktów do włosów – dostępna w drogeriach, sklepach stacjonarnych oraz innych sklepach internetowych – chciała wzmocnić sprzedaż produktów przez swój własny sklep. Dodatkowym wyzwaniem było stworzenie lejka sprzedażowego, w którym pokazujemy działania, opinie oraz efekty stosowania produktów. 

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Podział lejka sprzedażowego na różne segmenty odbiorców, w zależności od tego czy znają markę lub czy widzą reklamy produktów pierwszy raz

  • Podział optymalizacji na grafiki przedstawiające różne produkty i na różne zainteresowania oraz dane behawioralne jak zdrowe włosy, serum do włosów, utrata włosów, produkty do włosów itp.

  • Testowanie różnego typu grafik np. przedstawiających działanie produktów oraz ich efekty po określonym czasie stosowania. Dodatkowo wzmocniliśmy to działanie o przejrzystą komunikację i przykuwające oko grafiki

Rezultaty:

Koszt zakupu: 13,79 zł
Ilość zakupów: 759
Łączną wartość zakupów: 80 273,91 zł
ROAS (zwrot z inwestycji) : 7,67

Wyzwanie:

Klientka z wieloletnim doświadczaniem na rynku chciała pozyskać jak najwięcej nowych klientek, na zakup drogiego sprzętu do elektrostymulacji. 

Zaproponowaliśmy po kolei:

Przygotowanie wideo do reklam, nagranie webinaru oraz wykonanie kilkudziesięciu zdjęć

Stworzenie landing page z możliwością zapisania się (zostawienia adresu email) do obejrzenia darmowego webinaru

Przygotowanie kampanii typu Lead Ads, do pozyskiwania kontaktów bezpośrednio w środowisku Facebooka

Utworzenie automatycznej kolejki maili z merytoryczną treścią i możliwością umówienia się na rozmowę przez Calendy

Przygotowanie konta na Calendly z zapisami na 30-minutową rozmowę

Rezultaty:

W ciągu czterech miesięcy uzyskaliśmy 434 leady (adresy e-mail lub numer telefonu).

Co miesiąc wzrost liczby pozyskanych leadów o ok. 30%

Ponad 600 000 wyświetleń reklam na Facebooku i Instagramie.

Rezultaty:

Ponad 600 zakupów o łącznej wartości 312,000 zł, dla sklepu internetowego sprzedającego buty online Zwrot z inwestycji na poziomie 700%

Wyzwanie:

Jak sprawić, żeby okulary przeciwsłoneczne sprzedawały się przez cały rok? Jak dotrzeć do osób, dla których kupno okularów za 1500 złotych jest czymś naturalnym?

Takie wyzwania czekały na nas w przypadku tego klienta.

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Wykorzystanie nagrywanych przez właścicielkę wideo, według naszych wytycznych.
  • Ciągłe rozbudowywanie bazy fanów na Instagramie, poprzez skuteczne kampanie na pozyskanie nowych obserwujących.
  • Kampania delikatnie przepychająca do zakupu w sklepie internetowym.
  • Mocne wykorzystanie wiadomości prywatnych na Instagramie, jako główny kanał sprzedażowy.

Rezultaty:

W trzy miesiące liczba wysyłanych wiadomości prywatnych na IG wzrosła o ok. 40%, a wartość zamówień o ok. 175%.

Pozyskaliśmy ponad 6000 nowych obserwatorek w pięć miesięcy.

Ponad 2 000 000 wyświetleń reklam na Facebook i Instagramie.

Wyzwanie:

W czasie pandemii sklep stacjonarny przeniósł swoją sprzedaż również do sieci. Przypadek jakich wiele. Jak dobre wyniki stacjonarne przełożyć na dobre wyniki online, bez sprzedaży własnych produktów?

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Przygotowanie struktury lejka sprzedażowego, z podziałem na górną część lejka oraz na remarketing

  • Dostosowanie zdjęć do odbiorców i pokazanie czym się zajmuje klient – ma zarówno felgi jak i całe komplety opon, ma asortyment do różnych modeli oraz dodatkowo, że istnieją różne formy finansowania zakupu

  • Opracowaliśmy w social media nowe grupy odbiorców, nowe kreacje reklamowe oraz uruchomiliśmy kampanie, dopasowane do nowych klientów z innego targetu niż dotychczas

Rezultaty:

Pozyskanie ponad 5000 nowych obserwatorów na Instagramie. Koszt pozyskania nie przekroczył 1 zł za osobę.

Wzrost liczby transakcji o ponad 400% patrząc rok do roku. W pół roku z poziomu ok. 75 zamówień miesięcznie doszliśmy do poziomu ponad 380 zamówień miesięcznie.

Sklep stacjonarny notuje rekordowe zyski, gdzie sprzedaje m.in. foteliki samochodowe (również promowane przez nas).

Wyzwanie:

Klient prowadzący usługi samochodowe (renowacja, naprawa, sprzedaż felg) chciał sprzedawać więcej przez swój sklep internetowy, w głównej mierze skupiając się na sprzedaży opon, felg oraz całych zestawów do samochodów. 

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Przygotowanie struktury lejka sprzedażowego, z podziałem na górną część lejka oraz na remarketing

  • Dostosowanie zdjęć do odbiorców i pokazanie czym się zajmuje klient – ma zarówno felgi jak i całe komplety opon, ma asortyment do różnych modeli oraz dodatkowo, że istnieją różne formy finansowania zakupu

  • Opracowaliśmy w social media nowe grupy odbiorców, nowe kreacje reklamowe oraz uruchomiliśmy kampanie, dopasowane do nowych klientów z innego targetu niż dotychczas

Rezultaty:

Budżet: 2,000 euro/ miesięcznie
Ilość zakupów: 103
Łączną wartość zakupów: 86 271,45 euro
ROAS (zwrot z inwestycji) : 17,25

Wyzwanie:

Nasza Klientka posiada markę osobistą i jest już znana w świecie korektorów tekstu. Zgłosiła się do nas, abyśmy pomogli jej wygenerować rekordowy przychód sprzedaży jej flagowego produktu czyli kursu online przygotowującego do zawodu korektora.
Okno sprzedażowe trwało 10 dni i poprzedzone było bezpłatnym webinarem połączonym z warsztatami.

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • kampanię zapisów na listę oczekujących, aby ogrzewać grupę odbiorców poprzez kampanię mailingową stworzoną przez klientkę
  • kampanię na zapisy na darmowy webinar, aby jak najwięcej nowych osób dowiedziało się, na czym polega praca korektora
  • kampanię remarketingową do osób z listy oczekujących oraz uczestników webinaru
  • kampanię sprzedażową do tzw. “zimnego ruchu”
    kampanię na obserwujących na Instagramie

Rezultaty:

Klientka oczekiwała minimum powtórzenia wyniku z poprzedniej edycji kursu. Każda wartość powyżej, miała dać klientce dużą satysfakcję z osiągniętego wyniku. Zapowiedzi w postaci kampanii mailingowej do listy oczekujących oraz zapisy na bezpłatny webinar pozwoliły nam stworzyć wartościowe grupy odbiorców, do których powróciliśmy z komunikatami sprzedażowymi, po otwarciu okna sprzedażowego. Dzięki tym działaniom, już pierwszego dnia sprzedaży, klienci złożyli aż 26% wszystkich zamówień! Osoby niezdecydowane, które nie dokonały jeszcze zakupu, a miały wcześniej styczność z marką, ostatniego dnia otrzymały komunikat o ostatniej szansie na zdobycie nowych umiejętności. Końcowy wynik sprzedażowy był niemal DWUKROTNIE wyższy, niż w poprzedniej edycji. To na tyle dobry wynik, że klientka podjęła decyzje o kontynuowaniu współpracy i przygotowaniu kolejnych produktów, które z sukcesem pomożemy jej sprzedać.

Wyzwanie:

Gabriel przychodził do nas z niczym. Miał jedynie rozgrzebany lokal z wizją studia treningu EMS w Rzeszowie. Marketing budowaliśmy więc od zera.

W tej branży klienci wiążą się głównie na umowy – na 12 lub 18 miesięcy. Jak ich pozyskać?

Zaproponowaliśmy po kolei:

 

  • Od początku postawiliśmy na komunikacje bezpośrednią, czyli telefony i wiadomości prywatne
  • Studio do dzisiaj nie posiada swojej strony internetowej, więc opieramy się tylko na działaniach w social mediach
  • Gabriel i Agnieszka, według naszych wytycznych, przygotowali wiele filmów reklamowych jeszcze przed rozpoczęciem działalności studia
  • Skupiliśmy się głównie na kampaniach zasięgowych, gdzie celem było wyświetlenie wideo

Rezultaty:

  • Podpisanych ponad 200 długoterminowych umów (najwięcej na 18 miesięcy)
  • Ponad 3 000 000 wyświetleń reklam na terenie województwa podkarpackiego
Kurs będzie odbywał się w okresie 3 miesięcy, tj. wrzesień-październik-listopad 2023 r. Zjazdy stacjonarne będą odbywać się w: Warszawie*, Krakowie*, Łodzi*
*O dokładnym miejscu i adresie zjazdu poinformujemy uczestników najpóźniej na 14 dni przez terminem
 
Zjazdy stacjonarne odbędą się w następujących terminach*:
  • 16-17.09.2023 oraz 23-23.09.2023
Sobota w godz. 10:00-18:00
Niedziela w godz. 9:00-17:00 
  • 14 i 22.10.2023 r.:
Sobota w godz. 10:00-18:00
Niedziela w godz. 9:00-17:00 
  • 18 i 19.11.2023 r.:
Sobota w godz. 10:00-18:00
Niedziela w godz. 9:00-17:00 
*O dokładnej dacie zjazdu poinformujemy uczestników najpóźniej na 14 dni przez terminem
  • 2.12.2023 r. – zakończenie kursu i wręczenie certyfikatów (offline).
 
Spotkania LIVE w ramach Kursu będą prowadzone według harmonogramu, który zostanie opublikowany w lipcu 2023 roku na Grupie na platformie Facebook.