Zgadnij: O której najwięcej osób będzie chciało kupić Twój produkt?
W taką loterię próbują „bawić się” właściciele firm i osoby próbujące przewidzieć jak zachowa się ich klient przy sprzedaży online. To działanie skazane z góry na niepowodzenie, bo Twoje nawyki i zachowania czy obserwacje to zaledwie wierzchołek góry lodowej jaką są wszyscy Twoi potencjalni klienci. Przekładanie własnych zachowań zakupowych na całą grupę jest błędne. Tak samo jak myślenie, że skoro sam jadam w restauracji tylko schabowy z ziemniakami w niedzielę, to właściciele mogą śmiało zrezygnować z reszty karty i zamknąć biznes w pozostałe 6 dni tygodnia.
Przekładnie [swoich] zachowań zakupowych na całą grupę jest błędne. Tak samo jak myślenie, że skoro sam jadam w restauracji tylko schabowy z ziemniakami w niedzielę, to właściciele mogą śmiało zrezygnować z reszty karty i zamknąć biznes w pozostałe 6 dni tygodnia.”
Sprzedaż online oparta na danych statystycznych
A wiesz co nam wychodzi z tegorocznych statystyk?
- klienci kupują o naprawdę losowych porach.
- najwięcej osób kupuje rano 6-9 i w nocy: 21-2
- nie ważne jak mocno mówisz o produkcie i tak wielu zainteresowanych go przeoczy.
- jeśli nie będziesz „wychodził” z lodówki to nie sprzedasz, bo inni twórcy „zaleją” Twoich klientów swoimi komunikatami.
Popatrzmy trochę na dane z naszego sklepu online z produktami cyfrowymi, gdzie mamy szkolenia online, ebooki lub konsultacje indywidualne:

Mamy więc podstawę do tego, by dalej analizować. Przyjrzyjmy się jakie były najpopularniejsze godziny zakupów w okresie od stycznia do kwietnia (na osi pionowej godziny zakupów, na poziomej wartości koszyka), bo może to pomoże nam zrozumieć lepiej sprzedaż online?

Oś pionowa: godzina zakupu
To, o której godzinie w takim razie sprzedawać online?
Czy wynikają z tego jakieś wartościowe wnioski i coś co mogłoby nas zaskakiwać?
- Zwykle do godziny 6 śpimy. Jest praktycznie zero zakupów, ale to nie oznacza, że w ogóle ich nie ma. Łącznie mamy 750 zł wygenerowane przed 5:30. Pomyślałby ktoś, że zakup kursu online o wartości 400 zł odbył się o 3:30! Brawo za decyzję! 🙂
- Godziny nie mają wpływu na wielkość koszyka. Widzimy że zarówno większe jak i mniejsze produkty, były kupowane przez całe dzień, z niewielkim nasyceniem w okolicach 21-24 . To interesujące prawda?
- Pytanie czego nas to uczy i z czego wynika? Większość naszych programów kończy swoją dostępność właśnie w godzinach 22-24. Stąd większe nasycenie w tych godzinach. Klienci odkładają zakup do ostatniej chwili i decydują się gdy naprawdę mają dużo do stracenia.
Czy jest jakiś wniosek, który przychodzi do głowy Tobie?