Skip to content
Kaman Social Media
  • O nas
  • Oferta
    • Prowadzenie Fanpage Facebook + Instagram
    • Kampanie reklamowe w Social Media
    • Transmisje na żywo
    • Szkolenia i konferencje
    • Fotografia i film reklamowy
    • Kompleksowe Projektowanie Graficzne
    • Prowadzenie eventów
    • Konsultacje indywidualne
    • Szkolenia zamknięte
    • Wystąpienia na konferencjach
  • Blog
  • Sklep
  • Kontakt
  • +48 788 136 871

    Umów się na rozmowę
Kaman Social Media
  • O nas
  • Oferta
    • Prowadzenie Fanpage Facebook + Instagram
    • Kampanie reklamowe w Social Media
    • Transmisje na żywo
    • Szkolenia i konferencje
    • Fotografia i film reklamowy
    • Kompleksowe Projektowanie Graficzne
    • Prowadzenie eventów
    • Konsultacje indywidualne
    • Szkolenia zamknięte
    • Wystąpienia na konferencjach
  • Blog
  • Sklep
  • Kontakt
  • +48 788 136 871

    Umów się na rozmowę
Sprzedaż online- o jakiej godzinie

Sprzedaż online: O jakich godzinach klienci kupują w internecie. Subiektywna analiza sprzedaży produktów cyfrowych.

  • 22 października, 2020
  • Marketing internetowy, Tomek
Udostępnij
Share on facebook
Share on email

Zgadnij: O której najwięcej osób będzie chciało kupić Twój produkt?

W taką loterię próbują „bawić się” właściciele firm i osoby próbujące przewidzieć jak zachowa się ich klient przy sprzedaży online. To działanie skazane z góry na niepowodzenie, bo Twoje nawyki i zachowania czy obserwacje to zaledwie wierzchołek góry lodowej jaką są wszyscy Twoi potencjalni klienci. Przekładanie własnych zachowań zakupowych na całą grupę jest błędne. Tak samo jak myślenie, że skoro sam jadam w restauracji tylko schabowy z ziemniakami w niedzielę, to właściciele mogą śmiało zrezygnować z reszty karty i zamknąć biznes w pozostałe 6 dni tygodnia.

Przekładnie [swoich] zachowań zakupowych na całą grupę jest błędne. Tak samo jak myślenie, że skoro sam jadam w restauracji tylko schabowy z ziemniakami w niedzielę, to właściciele mogą śmiało zrezygnować z reszty karty i zamknąć biznes w pozostałe 6 dni tygodnia.”

Sprzedaż online oparta na danych statystycznych

A wiesz co nam wychodzi z tegorocznych statystyk?

  • klienci kupują o naprawdę losowych porach.
  • najwięcej osób kupuje rano 6-9 i w nocy: 21-2
  • nie ważne jak mocno mówisz o produkcie i tak wielu zainteresowanych go przeoczy.
  • jeśli nie będziesz „wychodził” z lodówki to nie sprzedasz, bo inni twórcy „zaleją” Twoich klientów swoimi komunikatami.

Popatrzmy trochę na dane z naszego sklepu online z produktami cyfrowymi, gdzie mamy szkolenia online, ebooki lub konsultacje indywidualne:

Wyniki sprzedażowe części naszych produktów cyfrowych ze sklepu Kaman Social Media z 2020 roku

Mamy więc podstawę do tego, by dalej analizować. Przyjrzyjmy się jakie były najpopularniejsze godziny zakupów w okresie od stycznia do kwietnia (na osi pionowej godziny zakupów, na poziomej wartości koszyka), bo może to pomoże nam zrozumieć lepiej sprzedaż online?

Oś pozioma: wartość koszyka
Oś pionowa: godzina zakupu

To, o której godzinie w takim razie sprzedawać online?

Czy wynikają z tego jakieś wartościowe wnioski i coś co mogłoby nas zaskakiwać?

  1. Zwykle do godziny 6 śpimy. Jest praktycznie zero zakupów, ale to nie oznacza, że w ogóle ich nie ma. Łącznie mamy 750 zł wygenerowane przed 5:30. Pomyślałby ktoś, że zakup kursu online o wartości 400 zł odbył się o 3:30! Brawo za decyzję! 🙂 
  2. Godziny nie mają wpływu na wielkość koszyka. Widzimy że zarówno większe jak i mniejsze produkty, były kupowane przez całe dzień, z niewielkim nasyceniem w okolicach 21-24 . To interesujące prawda?
  3. Pytanie czego nas to uczy i z czego wynika? Większość naszych programów kończy swoją dostępność właśnie w godzinach 22-24. Stąd większe nasycenie w tych godzinach. Klienci odkładają zakup do ostatniej chwili i decydują się gdy naprawdę mają dużo do stracenia. 

Czy jest jakiś wniosek, który przychodzi do głowy Tobie?

Chcesz więcej takich sugestii na swoją skrzynkę?

Zapisz się do KAMAN mail
To jeden mail tygodniowo dla osób, które chcą odważnie i nowocześnie opowiadać o swojej firmie dzięki możliwościom internetu.
Nie możemy się doczekać, aż dołączysz!

Please wait...

Dzięki!
Dołączasz do społeczności ambitnych osób, które chcą odważnie i nowocześnie opowiadać o swojej firmie, dzięki narzędziom marketingu internetowego.
Będziemy wysyłali Ci raz w tygodniu najciekawsze odkrycia, porady i newsy z marketingu, jakie możesz zastosować w swojej firmie.

Tomek z KAMAN

Udostępnij
Share on facebook
Share on email

Podziel się swoimi wnioskami w komentarzu

Ostatnie artykuły

  • 25 lutego, 2021

6 powodów, dlaczego warto wdrożyć content wideo w firmie

Content wideo to jeden z najlepszych sposobów na osiągnięcie celów marketingowych w firmach. Sprawdź, dlaczego warto.
Czytaj więcej
  • 12 lutego, 2021

Współpraca z agencją marketingu online – kiedy to się opłaca?

Jeżeli zastanawiasz się, kiedy firma powinna współpracować z agencją marketingową, koniecznie przeczytaj ten artykuł.
Czytaj więcej

Chcesz zlecić nam działania Social Media?

Umów się na rozmowę

Wierzymy, że każda firma może zarabiać więcej, dzięki odpowiednim działaniom w internecie, cierpliwości i skłonności do eksperymentów.

Pomagamy wykonać w tym kierunku najbardziej optymalne kroki.

KAMAN
Social Media

Facebook

+48 788 136 871
biuro@kamansocialmedia.pl

Agata

Facebook
Instagram
Youtube

+48 726 869 922
agata@kamansocialmedia.pl

Tomek

Facebook
Instagram
Youtube

+48 788 136 871
tomek@kamansocialmedia.pl

Polityka prywatności  |  Regulamin serwisu

Made by Kotrys Media