Jak wideomarketing może pomóc Twojej firmie. [Case study]

Czas czytania 3 minut

Dlaczego nasz klient musiał powiększyć swój zespół i jaką rolę odegrały w tym nasze spoty reklamowe?

Zobacz przykład skutecznego wideomarketingu

Ostatnie miesiące dla wielu branż były naprawdę trudne. Praktycznie całkowite zatrzymanie gospodarki dało się odczuć na każdym kroku. Był to czas, w którym przedsiębiorcy mieli okazję zweryfikować swoje style zarządzania i sposoby pozyskiwania klientów. Wyobraźcie sobie nasze zaskoczenie, gdy klient poinformował nas, że musiał zatrudnić 3 dodatkowe osoby do pomiarów z powodu zwiększonego zainteresowania. Okazało się, że jego zespół nie nadąża z realizacją zamówień –  ilość pomiarów i zgłoszeń była 4-krotnie większa niż rok temu (bez reklam) właśnie dzięki wykorzystaniu marketingu wideo, ale o tym za chwilę.

Czy wideomarketing jest skutecznym narzędziem sprzedażowym? 

Według specjalistów do końca roku 2020 aż 80% ruchu w Internecie będzie związane z transmisją i oglądaniem video w social mediach. 65% światowej populacji to wzrokowcy. Wzrok użytkownika automatycznie skupia się na obrazie, pomijając komunikat tekstowy. To właśnie treści wideo powodują wzrost zaangażowania wśród użytkowników. Ludzki mózg potrzebuje 1/10 sekundy aby przeanalizować i zrozumieć obraz. Potrzebujemy jednak aż 60 sekund, aby przeanalizować tekst, który zawiera około 250 słów. 20% użytkowników przeczyta tekst, 80% użytkowników wybierze visual content. Wniosek?

Wideomarketing wykorzystuje naszą skłonność do zatrzymywania uwagi na ruchomych obrazach
W internecie wygrywa obraz. Tym bardziej gdy jest ruchomy- jak w wideo.

Jak sprzedawać za pomocą video? Case study na przykładzie branży budowlanej.

W maju rozpoczęliśmy współpracę z producentem okien, który jednocześnie jest deweloperem domów jednorodzinnych. Klient dodatkowo oferuje wsparcie w znalezieniu i sfinansowaniu zakupu działki budowlanej. Branża budowlana jest jedną z najaktywniejszych branż w social mediach. Pojawia się zatem pytanie, w jaki sposób wybić się na tle konkurencji w takim środowisku?

Strategia na wideomarketing krok po kroku… 

Nasza strategia marketingowa opierała się na dwóch elementach – wysokiej jakości treści wizualnej (przede wszystkim video) oraz doskonale dobranej grupie docelowej. Po przeanalizowaniu dotychczasowych działań podejmowanych przez klienta oraz po analizie konkurencji doszliśmy do wniosku, że warto skupić się na treści wizualnej – video. Stworzyliśmy 15 unikalnych materiałów video, które wykorzystaliśmy w ramach kampanii reklamowej.

Gotowe materiały podzieliliśmy na:

  • Wizerunkowe – prezentowaliśmy właściciela firmy. Klienci odwiedzający punkt sprzedaży kojarzyli “tego pana z wideo”, dzięki czemu łatwiej było im nawiązać kontakt. W ten sposób mógł też zbudować markę osobistą.
  • Sprzedażowe – tutaj również postanowiliśmy wykorzystać wizerunek właściciela firmy, który prezentował najciekawsze modele okien z ich krótką charakterystyką. 
  • Edukacyjne – stworzyliśmy szereg materiałów video, w których informowaliśmy o wadach i zaletach konkretnych modeli okien, nagraliśmy film instruktażowy, który prezentował montaż okien krok po kroku przy okazji obalając popularne mity. 

W ten sposób zbudowaliśmy wizerunek firmy godnej zaufania. Wykorzystanie sylwetki właściciela firmy w materiałach skróciło dystans między użytkownikiem a marką, klienci czuli się lepiej “zaopiekowani”, gdy mogli porozmawiać z właścicielem o swoich potrzebach w salonie. 

Jaki był rezultat?

Wyniki kampanii wideomarketingowej
Wyniki odtworzeń wideo w kilkumiesięcznej kampanii

Okazało się, że nikt nie był przygotowany na takie zainteresowanie produktem. Finalnie zatrudnione zostały dodatkowe osoby do obsługi klienta i montażu okien. Kampania trwała 6 miesięcy. Dotarliśmy do 93.000 osób. 35.425 razy nasze filmy zostały wyświetlone w całości – co trzeci użytkownik, do którego skierowaliśmy materiał obejrzał go od początku do końca! 

Wideomarketing w firmie może być skutecznym narzędziem.
Jak sądzisz, co takie wyniki dałyby w Twojej firmie?

PS: Tydzień po opublikowaniu tego artykułu, otrzymałem taką wiadomość od właściciela firmy:

To tylko jeden dzień, a takie historie są regularne 🙂

Jak wdrożyć wideomarketing u Ciebie?

Jeśli czujesz niedosyt po tym artykule i wiesz, że nie dysponujesz czasem, aby samodzielnie prowadzić swoje social media i wideo marketing, możesz zgłosić się do nas. My będziemy obsługiwać kampanie, a Ty zajmiesz się sprzedażą swoich produktów i/lub usług: https://kamansocialmedia.typeform.com/to/mFGPvw61

The form you have selected does not exist.

Lepsze wyniki marketingu bez zwiększania budżetu.

Pobierz darmowy ebook i dowiedz się, jak dzięki zmianie swojego podejścia do zarządzania marketingiem osiągać lepsze efekty przy tym samym budżecie. Zapoznaj się z najlepszymi praktykami współpracy opartymi na problemach jakie rozwiązaliśmy u klientów.

Pobierając go otrzymasz też newsletter KAMAN. To jedna wskazówka tygodniowo o tym jak poprawić Twój marketing.

Ostatnie najciekawsze artykuły

handlowiec wdraa strategię lead management
DIGITAL MARKETING

Lead management – zwiększ sprzedaż dzięki 5 wskazówkom!

Czas czytania 6 minut Pozyskiwanie leadów, czyli proces lead generation to podstawowe zadanie działu sprzedaży w każdej branży. Nie wystarczy jednak zdobyć kontakt do potencjalnego klienta. Trzeba jeszcze nawiązać

DIGITAL MARKETING

Co to są leady w marketingu B2B i jak je generować?

Czas czytania 7 minut Prowadzenie biznesu ma jeden główny cel – zysk. Żeby zarabiać, trzeba jednak najpierw zdobyć klientów. W otoczeniu wzmożonej konkurencji, zwłaszcza w Internecie, nie jest to

Rezultaty:

Wygenerowane 142 836,50 zł sprzedaży w przeciągu 5 miesięcy współpracy

Ponad 9 – krotny zwrot z inwestycji dla klienta sprzedającego produkty dla dzieci

Wyzwanie:

Duża marka produktów do włosów – dostępna w drogeriach, sklepach stacjonarnych oraz innych sklepach internetowych – chciała wzmocnić sprzedaż produktów przez swój własny sklep. Dodatkowym wyzwaniem było stworzenie lejka sprzedażowego, w którym pokazujemy działania, opinie oraz efekty stosowania produktów. 

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Podział lejka sprzedażowego na różne segmenty odbiorców, w zależności od tego czy znają markę lub czy widzą reklamy produktów pierwszy raz

  • Podział optymalizacji na grafiki przedstawiające różne produkty i na różne zainteresowania oraz dane behawioralne jak zdrowe włosy, serum do włosów, utrata włosów, produkty do włosów itp.

  • Testowanie różnego typu grafik np. przedstawiających działanie produktów oraz ich efekty po określonym czasie stosowania. Dodatkowo wzmocniliśmy to działanie o przejrzystą komunikację i przykuwające oko grafiki

Rezultaty:

Koszt zakupu: 13,79 zł
Ilość zakupów: 759
Łączną wartość zakupów: 80 273,91 zł
ROAS (zwrot z inwestycji) : 7,67

Wyzwanie:

Klientka z wieloletnim doświadczaniem na rynku chciała pozyskać jak najwięcej nowych klientek, na zakup drogiego sprzętu do elektrostymulacji. 

Zaproponowaliśmy po kolei:

Przygotowanie wideo do reklam, nagranie webinaru oraz wykonanie kilkudziesięciu zdjęć

Stworzenie landing page z możliwością zapisania się (zostawienia adresu email) do obejrzenia darmowego webinaru

Przygotowanie kampanii typu Lead Ads, do pozyskiwania kontaktów bezpośrednio w środowisku Facebooka

Utworzenie automatycznej kolejki maili z merytoryczną treścią i możliwością umówienia się na rozmowę przez Calendy

Przygotowanie konta na Calendly z zapisami na 30-minutową rozmowę

Rezultaty:

W ciągu czterech miesięcy uzyskaliśmy 434 leady (adresy e-mail lub numer telefonu).

Co miesiąc wzrost liczby pozyskanych leadów o ok. 30%

Ponad 600 000 wyświetleń reklam na Facebooku i Instagramie.

Rezultaty:

Ponad 600 zakupów o łącznej wartości 312,000 zł, dla sklepu internetowego sprzedającego buty online Zwrot z inwestycji na poziomie 700%

Wyzwanie:

Jak sprawić, żeby okulary przeciwsłoneczne sprzedawały się przez cały rok? Jak dotrzeć do osób, dla których kupno okularów za 1500 złotych jest czymś naturalnym?

Takie wyzwania czekały na nas w przypadku tego klienta.

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Wykorzystanie nagrywanych przez właścicielkę wideo, według naszych wytycznych.
  • Ciągłe rozbudowywanie bazy fanów na Instagramie, poprzez skuteczne kampanie na pozyskanie nowych obserwujących.
  • Kampania delikatnie przepychająca do zakupu w sklepie internetowym.
  • Mocne wykorzystanie wiadomości prywatnych na Instagramie, jako główny kanał sprzedażowy.

Rezultaty:

W trzy miesiące liczba wysyłanych wiadomości prywatnych na IG wzrosła o ok. 40%, a wartość zamówień o ok. 175%.

Pozyskaliśmy ponad 6000 nowych obserwatorek w pięć miesięcy.

Ponad 2 000 000 wyświetleń reklam na Facebook i Instagramie.

Wyzwanie:

W czasie pandemii sklep stacjonarny przeniósł swoją sprzedaż również do sieci. Przypadek jakich wiele. Jak dobre wyniki stacjonarne przełożyć na dobre wyniki online, bez sprzedaży własnych produktów?

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Przygotowanie struktury lejka sprzedażowego, z podziałem na górną część lejka oraz na remarketing

  • Dostosowanie zdjęć do odbiorców i pokazanie czym się zajmuje klient – ma zarówno felgi jak i całe komplety opon, ma asortyment do różnych modeli oraz dodatkowo, że istnieją różne formy finansowania zakupu

  • Opracowaliśmy w social media nowe grupy odbiorców, nowe kreacje reklamowe oraz uruchomiliśmy kampanie, dopasowane do nowych klientów z innego targetu niż dotychczas

Rezultaty:

Pozyskanie ponad 5000 nowych obserwatorów na Instagramie. Koszt pozyskania nie przekroczył 1 zł za osobę.

Wzrost liczby transakcji o ponad 400% patrząc rok do roku. W pół roku z poziomu ok. 75 zamówień miesięcznie doszliśmy do poziomu ponad 380 zamówień miesięcznie.

Sklep stacjonarny notuje rekordowe zyski, gdzie sprzedaje m.in. foteliki samochodowe (również promowane przez nas).

Wyzwanie:

Klient prowadzący usługi samochodowe (renowacja, naprawa, sprzedaż felg) chciał sprzedawać więcej przez swój sklep internetowy, w głównej mierze skupiając się na sprzedaży opon, felg oraz całych zestawów do samochodów. 

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Przygotowanie struktury lejka sprzedażowego, z podziałem na górną część lejka oraz na remarketing

  • Dostosowanie zdjęć do odbiorców i pokazanie czym się zajmuje klient – ma zarówno felgi jak i całe komplety opon, ma asortyment do różnych modeli oraz dodatkowo, że istnieją różne formy finansowania zakupu

  • Opracowaliśmy w social media nowe grupy odbiorców, nowe kreacje reklamowe oraz uruchomiliśmy kampanie, dopasowane do nowych klientów z innego targetu niż dotychczas

Rezultaty:

Budżet: 2,000 euro/ miesięcznie
Ilość zakupów: 103
Łączną wartość zakupów: 86 271,45 euro
ROAS (zwrot z inwestycji) : 17,25

Wyzwanie:

Nasza Klientka posiada markę osobistą i jest już znana w świecie korektorów tekstu. Zgłosiła się do nas, abyśmy pomogli jej wygenerować rekordowy przychód sprzedaży jej flagowego produktu czyli kursu online przygotowującego do zawodu korektora.
Okno sprzedażowe trwało 10 dni i poprzedzone było bezpłatnym webinarem połączonym z warsztatami.

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • kampanię zapisów na listę oczekujących, aby ogrzewać grupę odbiorców poprzez kampanię mailingową stworzoną przez klientkę
  • kampanię na zapisy na darmowy webinar, aby jak najwięcej nowych osób dowiedziało się, na czym polega praca korektora
  • kampanię remarketingową do osób z listy oczekujących oraz uczestników webinaru
  • kampanię sprzedażową do tzw. “zimnego ruchu”
    kampanię na obserwujących na Instagramie

Rezultaty:

Klientka oczekiwała minimum powtórzenia wyniku z poprzedniej edycji kursu. Każda wartość powyżej, miała dać klientce dużą satysfakcję z osiągniętego wyniku. Zapowiedzi w postaci kampanii mailingowej do listy oczekujących oraz zapisy na bezpłatny webinar pozwoliły nam stworzyć wartościowe grupy odbiorców, do których powróciliśmy z komunikatami sprzedażowymi, po otwarciu okna sprzedażowego. Dzięki tym działaniom, już pierwszego dnia sprzedaży, klienci złożyli aż 26% wszystkich zamówień! Osoby niezdecydowane, które nie dokonały jeszcze zakupu, a miały wcześniej styczność z marką, ostatniego dnia otrzymały komunikat o ostatniej szansie na zdobycie nowych umiejętności. Końcowy wynik sprzedażowy był niemal DWUKROTNIE wyższy, niż w poprzedniej edycji. To na tyle dobry wynik, że klientka podjęła decyzje o kontynuowaniu współpracy i przygotowaniu kolejnych produktów, które z sukcesem pomożemy jej sprzedać.

Wyzwanie:

Gabriel przychodził do nas z niczym. Miał jedynie rozgrzebany lokal z wizją studia treningu EMS w Rzeszowie. Marketing budowaliśmy więc od zera.

W tej branży klienci wiążą się głównie na umowy – na 12 lub 18 miesięcy. Jak ich pozyskać?

Zaproponowaliśmy po kolei:

 

  • Od początku postawiliśmy na komunikacje bezpośrednią, czyli telefony i wiadomości prywatne
  • Studio do dzisiaj nie posiada swojej strony internetowej, więc opieramy się tylko na działaniach w social mediach
  • Gabriel i Agnieszka, według naszych wytycznych, przygotowali wiele filmów reklamowych jeszcze przed rozpoczęciem działalności studia
  • Skupiliśmy się głównie na kampaniach zasięgowych, gdzie celem było wyświetlenie wideo

Rezultaty:

  • Podpisanych ponad 200 długoterminowych umów (najwięcej na 18 miesięcy)
  • Ponad 3 000 000 wyświetleń reklam na terenie województwa podkarpackiego
Kurs będzie odbywał się w okresie 3 miesięcy, tj. wrzesień-październik-listopad 2023 r. Zjazdy stacjonarne będą odbywać się w: Warszawie*, Krakowie*, Łodzi*
*O dokładnym miejscu i adresie zjazdu poinformujemy uczestników najpóźniej na 14 dni przez terminem
 
Zjazdy stacjonarne odbędą się w następujących terminach*:
  • 16-17.09.2023 oraz 23-23.09.2023
Sobota w godz. 10:00-18:00
Niedziela w godz. 9:00-17:00 
  • 14 i 22.10.2023 r.:
Sobota w godz. 10:00-18:00
Niedziela w godz. 9:00-17:00 
  • 18 i 19.11.2023 r.:
Sobota w godz. 10:00-18:00
Niedziela w godz. 9:00-17:00 
*O dokładnej dacie zjazdu poinformujemy uczestników najpóźniej na 14 dni przez terminem
  • 2.12.2023 r. – zakończenie kursu i wręczenie certyfikatów (offline).
 
Spotkania LIVE w ramach Kursu będą prowadzone według harmonogramu, który zostanie opublikowany w lipcu 2023 roku na Grupie na platformie Facebook.